dia yang pernah hadir ~



hye .. Jam dah pukul 4.30 pagi tapi mata still tak ley nak lelap .. Bila dah macam nie, mule la bermacam-macam berlegar di kepala .. Lagi2 tentang kenangan lalu .. Satu demi satu ku ingat dan ku singkap, sama ada pahit ataupun manis , itu tetap akan menjadi kenangan .. Kenangan yang belum tentu bisa dilupakan walaupun kite sedang berbahagia di samping orang lain.




Iskandar ataupun Ari Iskandar ? satu nama yang sukar untuk dilupakan .. Makin ingin dilupakan, makin kerap diri nye berlegar di ingatan ..Seorang yang agak sempoi dan bersahaja dalam banyak perkara,
dia yang ku kenali pandai berbicara, pandai bermain kata-kata  tapi agak pemalu dengan perempuan,
orangnye boleh tahan , hensem, putih tapi tak tahu lah kenapa diri ini jugak yang menjadi pilihan hatinya.


Hari nie genap 6 bulan kami tidak bersama sebagai kekasih tetapi hanya sebagai kawan.
sedih ?? yup memang sedih .. Dia yang mengajar ku supaya menjadi diri sendiri bila bersama dia .. Dia terima kekurangan yang ada dalam diriku ini .. Kini tiada lagi di sisi ..


Perkenalan melalui laman sesawang yang mulanya sebagai kawan telah menerbitkan perasaan terhadapnya
korang mesti pernah dengar lagu 'sayang' kan .. Lagu tuh agak bersahaja, takde lah jiwang mana
tapi entah kenapa , bilew dengar lagu tuh hati ini menjadi sayu dan sedih selepas perpisahan kami, kadang-kadang sampai fyra tutup lagu tuh. huhu .. Teruk kan fyra punye perangai ..




Lagu ini ditujukan untuk dia suatu ketika dahulu kerana dikala dia di Sabah lagu ini lah yang menjadi teman setia ku yang saban hari menunggu dirinya .. Sakitnye hati menanggung rindu , hanya ALLAH sahaja yang tahu .. Dia yang berkerja sebagai APMM telah ditugaskan untuk pergi ke Sabah selama sebulan tanpa sikit pon mengirimkan khabar berita.


and


Dia juga pernah berikan fyra lagu dibawah nie yang bertajuk 'hanya aku' dan penyanyinye hyper act .. Dia menyuruh fyra dengar serta hayati lirik lagunye .. Katanya, lagu nie khas untuk fyra ..



 Lagu nie ada maksud yang cukup mendalam .. Mengalir juga air mata dikala mendengar lagu nie ..


Putus ??

 

Mengapa kami putus? hmm no komen (jawapan artis) hehe .. Bagiku antara kami tiada jodoh.
mungkin kami akan mendapat pasangan yang lebih baek suatu hari nanti .. Inshaa allah .. Dia mintak putus secara baik and fyra terima semua tuh dengan cara baik .. Menangis memang confom lah kan, 
yela, fyra nie perempuan kan, hati macam tisu .. Memang fyra masih boleh tersenyum dengan orang sekeliling tapi hati fyra tiada siapa yang tahu melainkan empunya badan sahaja yang mengerti ..


Sebulan lepas kami putus dia ada mesej dan bertanya khabar kepadaku, dia tanye sama ada fyra dah ade pengganti dia ke belum and jawapanku, fyra masih lagi hidup membujang .. Fyra tanye dia pula sama ada dia da ade awek ke belum and dia cakap belum lagi and belum bersedia .. Alasan yang dia bagi sebab tak pandai and tak mampu nak jage awek, Lagipon dia jugak akan berangkat ke Paris tidak lame lagi atas tuntutan kerjanya .. Mybe sebab alasan tuh dia lepaskan fyra .. Fyra redha dan terima ketentuan yang sudah tertulis untuk fyra .. Fyra tak pernah salahkan dia dengan pengakhiran cinta kami, mungkin kami selesa dengan gelaran 'SAHABAT' ..


Sekarang nie pon sebulan sekali dia akan contact fyra .. Dia call pon sesuke hati jew nak call pukul berapa
kadang-kadang pukul 2 pagi pon dia call, nasib lah fyra tak tido lagi mase tuh .. Ade beberapa kali tuh dia call and fyra malas nak angkat, esoknye fyra tanye dia ade ape call and jawapan yang dia bagi adalah 'Ari rindu Fy lah'.. alooohaaii mengade2 nye dia tuh kan ..  Tapi tuh la jawapan yang dia bagi tiap kali fyra mesej and dia call, ikhlas atau tak ucapan tuh hanya dia jew yang tahu kan ..


Entah kenapa, dalam banyak2 ex fyra, hanya dia yang fyra bole kawan balik .. Ex fyra sebelum dia fyra tak pernah contact balik .. Bagi fyra sekali dia dah buang fyra say goodbye jew la kan .. Tapi bilew Ari mintak untuk berkawan, fyra terus setuju tanpa banyak berfikir .. Maybe sebab dia lain dari yang lain :)


 p/s : tipu lah kalau fy cakap fy dah lupekan Ari.
tak semudah itu untuk lupekan awak.
pape pon, fy akan doakan kebahagiaan untuk Ari, untuk kerjaya Ari
and segala2 yang berkenaan dengan Ari lah.
lepas nie kalau dah ade awek, terus kahwin , tak yah nak caple2 lagi ok. hehe
kebahagiaan Ari makne nye kebahagiaan utk fy jugak . ^_*
 terima kasih Ari Iskandar ^_^


Tiada ulasan: